• يکشنبه ٢٣ مهر ١٤٠٢-١٢:٣٥
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٧٦٦٧
سلیمانی تذکر داد:4-183

نگاه شهرداری به انتصابات مدیران اصلاح شود

عضو شورای شهر تهران، طی تذکری در خصوص انتصابات شهرداری و به کارگیری نیروی انسانی بر ضرورت استفاده از نیروهای متخصص درون شهرداری تهران برای انتصاب در پستهای مدیریتی و ایجاد فرصت برای نیروهایی که در بدنه شهرداری تهران، تجربه کسب کرده و رشد کرده اند؛ تأکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، نرجس سلیمانی، عضو شورای شهر تهران در یکصد و هشتاد و سومین جلسه شورای شهر در خصوص انتصابات مدیران شهرداری تهران گفت: طبق گزارش مدیریتی شهرداری، حدود ۹۲ درصد انتصابات از داخل شهرداری صورت گرفته است. اگر ۸۰۰ پست مدیریتی در مجموعه شهرداری و توابع آن را، قریب به واقع بدانیم؛ شهرداری تهران پذیرفته که حداقل ۶۴ مدیر ارشد و میانی از بیرون مجموعه به کار گرفته شود. ۸ درصد، شاید عدد کوچکی به نظر برسد؛ اما این ۶۴ مدیر وارداتی، باید قابلیت داشته باشند که به صورت هماهنگ و دقیق فعالیت کنند. این عدد می تواند معادل سه دوره هیئت دولت باشد. اما تغییرات پی در پی در مدیریت شهرداری تهران، نشانگر آنست که هماهنگی مورد انتظار، در سطح عالی نبوده است. سلیمانی در خصوص سپردن چند مسئولیت به یک نفر به صورت همزمان گفت: در کل بیش از ۲۰ ماه از این دوره مدیریتی باقی نمانده است. نباید در این فرصت کوتاه، چند هندوانه را به دست یک نفر سپرد. مثلاً در خصوص آقای هرمزی،  کسی در مورد توانمندی ایشان صحبتی نمی کند؛ اما آیا در شهرداری تهران، با این همه نیروی متخصص، قحط الرجال است که چندین پست، به یک نفر داده می شود. 
عضو شورای شهر تهران درخصوص ضرورت استفاده از نیروهای داخل شهرداری و اجتناب از سپردن چند وظیفه به طور همزمان به یک فرد گفت: ما کارمندان رسمی در شهرداری داریم که در خدمت کارگزینی، خانه نشین شده اند یا در پست های بی ربط، فریز شده اند یا از سیستم، صادر و یا خارج شده اند. ممکن است دوستان بگویند برخی انتصابات مدیران، در واقع سرپرستی بوده است. این، عذر بدتر از گناه است. چرا که برای سرپرستی، حتی چند روزه، یک نفر آدم متعهد و متخصص، در شهرداری تهران وجود نداشته که این فرصت کوتاه به او واگذار بشود؟ 
وی با اشاره به وجود نیروهای متخصص و تربیت شده در شهرداری تهران که قابلیت و آمادگی تصدی پستهای مدیریتی را دارند؛ افزود: آن چیزی که اهمیت دارد احترام به حقوق اشخاص و سرمایه های ارزشمند انسانی در شهرداری تهران هست که اگر به آن توجه نکنیم؛ بازخورد کار را در روابط بین شهرداری و مردمی که به آنها مراجعه می کنند، خواهیم دید. کار را، کارشناسان شهرداری انجام می دهند و اگر خدای نکرده ما آنها را در شرایطی قرار بدهیم که ناامید بشوند از اینکه در سیستمی که رشد کرده و تربیت شده اند، بتوانند فرصت کنند که خودشان را نشان بدهند؛ قطعاً نتیجه منفی این عملکرد را خواهیم دید. 
سلیمانی همچنین افزود: در جای مهمی مثل حمل و نقل، که کوچکترین تصمیمی می تواند بر زندگی بیش از ده میلیون نفر شهروند اثر بگذارد؛ به اصطلاح تمام تخم مرغ ها را در یک سبد گذاشته ایم و همه هندوانه ها را به دست یک نفر سپرده ایم. گیرم فردی توانمند! اما دست یک فرد؟! آیا در این شهر، احتمال زلزله وجود ندارد؟ چطور یک نفر می تواند همزمان به چندین حوزه دسترسی داشته باشد و آنقدر تمرکز داشته باشد که بتواند کار را مدیریت کند.
وی با اشاره به حق شهردار در انتخاب و انتصاب مدیران گفت: آقای دکتر زاکانی، حق شماست که خودتان انتصابات خودتان را انجام بدهید و هیچ یک از اعضای شورا و خود بنده در انتصابات شما اظهار نظر و دخالتی نداریم و نخواهیم داشت؛ اما ضرورت دارد نسبت به این مسئله نگاهتان را تغییر بدهید.

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: